Razgovor za posao spada u jedan od stresnijih događaja u našoj karijernoj putanji, posebno ako ste na početku te putanje. Izazov na razgovoru za posao je premalo vremena da istaknete vaše kvalitete koji bi vas istakli od ostalih kandidata. Strah od neuspeha može da vas spreči u tome da tokom samog razgovora prikažete stvarnu verziju sebe.
Izdvajamo 3 značajna koraka do uspešnog ishoda sa razgovora za posao iz vaših snova:
1. DOĐITE 10-AK MINUTA PRE DOGOVORENOG TERMINA RAZGOVORA
Velika verovatnoća je da će osoba koja ne dođe na razgovor na vreme izgubiti profesionalnu priliku koja joj se u tom momentu pružila. Nije poželjno da dođete sat vremena ranije, jer to može da dovede do kontraefekta i da poslodavac stekne utisak da ste vremenski neorganizovana osoba. Nije poželjno da stignete tačno u minut jer u tom slučaju možete da budete zadihani, umorni što može dovesti do otežanog fokusa tokom razgovora. Dođite 10-ak minuta pre dogovorenog termina i dokažite poslodavcu da ste osoba koja poštuje svoje i tuđe vreme. Tih 10 minuta iskoristite na primenu neke od tehnike disanja koja dovodi do relaksiranja. O tehnikama disanja biće reči u nekom od narednih tekstova.
2. RAZGOVOR SA POSLODAVCEM POČINJE OD VAŠEG ULASKA U PROSTORIJU ZA INTERVIJUSANJE KANDIDATA
Prilikom prvog susreta sa poslodavcem veliku ulogu igra efekat prvog utiska (halo efekat). Odnosno stvaranje slike o nečijoj ličnosti na osnovu veoma malo podataka, često to budu neverbalini signali koje osoba pošalje ili način oblačenja u nekoj prilici. Zbog ovog fenomena proučavanog u okviru socijalne psihologije, jako je bitno da obratimo pažnju na ono što ćemo da obučemo prilikom odlaska na razgovor za posao, da obratimo pažnju da neverbalnom komunikacijom odajemo utisak prijatnosti, otvorenosti ka ljudima i smirenosti. Takav prvi utisak često može pozitivno da oboji kompletnu impresiju o kandidatu. Potrebno je izučiti kodeks oblačenja u kompaniji u koju idemo na razgovor i da naše oblačenje za razgovor prilagodimo ustaljenom kodeksu u kompaniji. Izbegavajte majice sa neozbiljnim printovima, upečatljive komade nakita, odeću koja je preuska, preširoka, neopeglana i slično. Bez obzira koliko je toplo napolju, šorts i sandale nisu odeća za formalne razgovore!
Tokom samog ulaska u prostoriju poželjno je da prijatno pozdravite komisiju i sigurnim hodom dođete do mesta koje je predviđeno za kandidate. Tokom komunikacije treba voditi računa da ono što govorimo bude u skladu sa našim neverbalnim porukama.
3. TOKOM RAZGOVORA ODGOVARAJTE NA PITANJA TAČNO, JASNO I KONCIZNO
Na pitanja predstavnika kompanije poželjno je da odgovarate kratko, ali da u tom kratkom odgovoru obuhvatite informacije koje vas mogu izvojiti od ostalih kandidata. Preterano opširni odgovori mogu dovesti do pada pažnje osobe koja vas sluša i da na taj način bitne informacije o vama budu „zatrpane“ sa drugim informacijama koje u tom momentu nisu krucijalne. Izbegavajte žargonski rečnik i uzrečice poput „znači“, „ovaj“ i slično jer time umanjujete značaj onoga sto kažete. Tokom komunikacije trudite se da ostavite utisak ozbiljne osobe, koja je spremna da radi na poziciji za koju se prijavila, poželjno je da tokom komunikacije bude prisutan blagi osmeh koji odaje prijatnost i raspoloženje za komunikaciju. Preterana ozbiljnost ili preterano smejanje može vam odmoći i dovesti do toga da rečeno bude propušteno zbog blokade koja je nastala usled neadekvatnog stava tokom razgovora.
Ukoliko vam je potrebna podrška u procesu pripreme za prvi razgovora za posao, tim naših karijernih savetnika je tu da vas podrži u tom procesu. Javite se na sledeći mail kragujevac@jobinfo.rs ,da dogovorimo vreme našeg susreta i da spremno krenete na razgovor za vaš željeni posao.